Doręczenia elektroniczne (e-Doręczenia) – jak wdrożyć i stosować– obowiązkowo od 1 stycznia 2025 r.

Szczegółowy program szkolenia:

  1. Zakres podmiotowy ustawy o doręczeniach elektronicznych i terminy wejścia w życie dla poszczególnych grup podmiotów publicznych i niepublicznych.
  2. Domyślna cyfrowość doręczeń podmiotów publicznych – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego  (PURDE)  i Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH).
  3. BAE jako nowy rejestr publiczny – konsekwencje wpisu dla podmiotów publicznych i niepublicznych, zasady działania i sposoby wyszukiwania.
  4. Subsydiarność tradycyjnych form doręczenia pism dla podmiotów publicznych  – wyjątki od doręczeń elektronicznych.
  5. Nowe dowody potwierdzenia odbioru korespondencji –  dowody:  wysłania, otrzymania, techniczne oraz EPO.
  6. E-Doręczenia a ePUAP – analogie i różnice w działaniu obu publicznych systemów komunikacji elektronicznej oraz możliwość dalszego wykorzystania ePUAP na gruncie ustawy i KPA.
  7. Obowiązki operatora wyznaczonego w zakresie świadczenia usług  PURDE i PUH oraz zasady rozliczeń i reklamacji z podmiotami publicznymi i niepublicznymi.
  8. Prezentacja pracy na  środowisku testowym e-Doręczeń.
  9. Zasady integracji systemu e-Doręczeń z systemami kancelaryjnymi (EZD, EOD).
  10. Nowa hierarchia doręczania pism na gruncie KPA – modyfikacja modelu e-Doręczeń.
  11. Szczegółowe omówienie sposobu doręczenia pism do różnych grup odbiorców w ramach postępowań administracyjnych/podatkowych po wejściu podmiotu w system e-Doręczeń.
  12. Problematyka podpisywania pism na gruncie KPA/OP i orzecznictwa sądów administracyjnych w kontekście e-Doręczeń.
  13. Doręczenia w okresie przejściowym.
  14. Pytania i odpowiedzi.

Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych za wdrożenie komunikacji poprzez system e-Doręczeń w podmiotach publicznych oraz pracowników przekazujących korespondencję do klientów i stron postępowań administracyjnych i podatkowych.

Prowadzący:

Karol Ciechoński – specjalista ds. e-administracji w Urzędzie Miasta Lublin i szkoleniowiec z zakresu cyfryzacji procedur administracyjnych. Wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją i ekspert w obszarze e-Doręczeń. Ma na swoim koncie ponad 100 instytucji przeszkolonych z tego zakresu. Administrator systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), odpowiedzialny za dostosowywanie systemu do komunikacji elektronicznej –  platforma ePUAP, system e-Doręczeń, Elektroniczny Nadawca Poczty Polskiej. Z ramienia urzędu koordynuje testy systemu e-Doręczeń i systemu EZD RP.

Terminy szkolenia:

20 listopad 2024 r. (środa)
godz. 10:00 – 15:00

Miejsce szkolenia:

szkolenie online, platforma szkoleniowa ClickMeeting

Cena szkolenia: (za osobę)

460 zł do 18.11.2024 r.

500 zł od 19.11.2024 r.

Formularz zgłoszeniowy:

Wypełnij online lub pobierz formularz zgłoszeniowy (doc), wypełnij i prześlij skan na adres: biuro@twpszkolenia.pl