
EAP XML Legislator narzędzie do przygotowywania aktów prawnych do publikacji w dziennikach urzędowych
Szczegółowy program szkolenia:
- Omówienie interfejsu aplikacji
a) ekran startowy aplikacji;
b) rozmieszczenie głównych przycisków i modułów. - Tworzenie prostego aktu:
a) wprowadzanie treści bezpośrednio w aplikacji;
b) import treści z innych formatów np. docx;
c) asystent legislatora – automatyczne sprawdzanie podstawy prawnej. - Podpis i blokada dokumentu
a) blokowanie gotowego aktu;
b) podpis elektroniczny. - Podstawowe zasady formatowania
a) formatowanie tekstu (podział wiersza, nowy akapit, spacja nierozdzielająca), omówienie najczęstszych błędów przy przygotowaniu aktu w Word;
b) puste strony po podpisie;
c) formatowanie tabel, zmiana orientacji stron. - Tworzenie aktów prawnych
- Uchwała budżetowa
a) dodawanie oraz edycja tabel w załącznikach;
b) dostosowanie rozmiaru tabeli do strony;
c) import treści z plików .xls;
d) dodawanie załączników binarnych (PDF);
e) „Finanse Publiczne” – dedykowany dodatek pozwalający na import aktów z systemu BeSTi@. - Porozumienia i aneksy
a) niestandardowa metryka dokumentu (strony porozumienia / umowy);
b) składanie podpisu elektronicznego (wielopodpis, podpis z wyłączeniem daty i numeru). - Baza Aktów Własnych (BAW)
- Automatyczne uzyskiwanie tekstów ujednoliconych.
- Akty zmieniające
a) kreator aktów zmieniających;
b) dodawanie zmian, uchyleń i nowych elementów do aktu. - Moduł Proces
a) praca w trybie bezpiecznego śledzenia zmian;
b) szczegółowe raporty z procesu (kto, kiedy i jakie zmiany wprowadził / odrzucił wraz z uzasadnieniem).
Szkolenie skierowane jest do Sekretarzy, kierowników Biur Rady oraz Zarządu, a także Skarbników. Będzie także bardzo pomocne dla innych osób, które tworzą akty prawne w postaci elektronicznej (np. pracownicy jst korzystający z programu BeSTi@), czyli zarówno tych podlegających ogłaszaniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym, jak i innych aktów stanowionych przez organy samorządu.
Prowadzący:
Agnieszka Oponowicz – wieloletni pracownik Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Od 2008 roku trener systemu zarządzania budżetami jednostek samorządu terytorialnego „BeSTi@”, trener systemu do zarządzania planami finansowymi „SJOBesti@”. Od kilku lat również trener systemu do przekazywania aktów prawnych do publikacji w dziennikach urzędowych „Legislator”. Członek kapituły konkursu „Przejrzysta strona BIP”, organizowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (2011 r.), wykładowca w projekcie „Podkarpacki System e-Administracji Publicznej” (2013-2014). Od 2018 roku wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Terminy szkolenia:
23 kwiecień 2025 r. (środa)
godz. 10:00 – 14:00
Miejsce szkolenia:
szkolenie online, platforma szkoleniowa ClickMeeting
Cena szkolenia: (za osobę)
490 zł do 21.04.2025 r.
550 zł od 22.04.2025 r.
Formularz zgłoszeniowy:
Wypełnij online lub pobierz formularz zgłoszeniowy (doc), wypełnij i prześlij skan na adres: biuro@twpszkolenia.pl albo zapisz się z dofinansowaniem UE