EAP XML Legislator narzędzie do przygotowywania aktów prawnych do publikacji w dziennikach urzędowych

Szczegółowy program szkolenia:

  1. Omówienie interfejsu aplikacji
    a) ekran startowy aplikacji;
    b) rozmieszczenie głównych przycisków i modułów.
  2. Tworzenie prostego aktu:
    a) wprowadzanie treści bezpośrednio w aplikacji;
    b) import treści z innych formatów np. docx;
    c) asystent legislatora – automatyczne sprawdzanie podstawy prawnej.
  3. Podpis i blokada dokumentu
    a) blokowanie gotowego aktu;
    b) podpis elektroniczny.
  4. Podstawowe zasady formatowania
    a) formatowanie tekstu (podział wiersza, nowy akapit, spacja nierozdzielająca), omówienie najczęstszych błędów przy przygotowaniu aktu w Word;
    b) puste strony po podpisie;
    c) formatowanie tabel, zmiana orientacji stron.
  5. Tworzenie aktów prawnych
  6. Uchwała budżetowa
    a) dodawanie oraz edycja tabel w załącznikach;
    b) dostosowanie rozmiaru tabeli do strony;
    c) import treści z plików .xls;
    d) dodawanie załączników binarnych (PDF);
    e) „Finanse Publiczne” – dedykowany dodatek pozwalający na import aktów z systemu BeSTi@.
  7. Porozumienia i aneksy
    a) niestandardowa metryka dokumentu (strony porozumienia / umowy);
    b) składanie podpisu elektronicznego (wielopodpis, podpis z wyłączeniem daty i numeru).
  8. Baza Aktów Własnych (BAW)
  9. Automatyczne uzyskiwanie tekstów ujednoliconych.
  10. Akty zmieniające
    a) kreator aktów zmieniających;
    b) dodawanie zmian, uchyleń i nowych elementów do aktu.
  11. Moduł Proces
    a) praca w trybie bezpiecznego śledzenia zmian;
    b) szczegółowe raporty z procesu (kto, kiedy i jakie zmiany wprowadził / odrzucił wraz z uzasadnieniem).

Szkolenie skierowane jest do Sekretarzy, kierowników Biur Rady oraz Zarządu, a także Skarbników. Będzie także bardzo pomocne dla innych osób, które tworzą akty prawne w postaci elektronicznej (np. pracownicy jst korzystający z programu BeSTi@), czyli zarówno tych podlegających ogłaszaniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym, jak i innych aktów stanowionych przez organy samorządu.

Prowadzący:

Agnieszka Oponowicz – wieloletni pracownik Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Od 2008 roku trener systemu zarządzania budżetami jednostek samorządu terytorialnego „BeSTi@”, trener systemu do zarządzania planami finansowymi „SJOBesti@”. Od kilku lat również trener systemu do przekazywania aktów prawnych do publikacji w dziennikach urzędowych „Legislator”. Członek kapituły konkursu „Przejrzysta strona BIP”, organizowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (2011 r.), wykładowca w projekcie „Podkarpacki System e-Administracji Publicznej” (2013-2014). Od 2018 roku wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Terminy szkolenia:

23 kwiecień 2025 r. (środa)
godz. 10:00 – 14:00

Miejsce szkolenia:

szkolenie online, platforma szkoleniowa ClickMeeting

Cena szkolenia: (za osobę)

490 zł do 21.04.2025 r.

550 zł od 22.04.2025 r.

Formularz zgłoszeniowy:

Wypełnij online lub pobierz formularz zgłoszeniowy (doc), wypełnij i prześlij skan na adres: biuro@twpszkolenia.pl albo zapisz się z dofinansowaniem UE



    * pozycje wymagane
    ** oświadczenie wymagane (proszę zaznaczyć jedną z pozycji)