Najbliższe szkolenia:
-
BeSTi@ – narzędzie do przygotowywania i przekazywania sprawozdań budżetowych i finansowych, WPF i budżetu
BeSTi@ to system wykorzystywany przez wszystkie JST w Polsce. Za jego pomocą przygotowujemy wybrane sprawozdania, WPF a niejednokrotnie również budżet. Na szkoleniu zaprezentujemy wszystkie tajniki, możliwości, które będą w stanie usprawnić Państwu codzienną pracę. Połączenie tego systemu możliwe jest również z innymi systemami na których na co dzień pracujemy, np. FK czy SJO BeSTi@.
-
Wdrożenie Krajowego Systemu eFaktur (KSeF) w JST – obowiązkowo od 1 lutego 2026 r.
Najważniejsze etapy wdrożenia KSeF w JST, obszary wymagające usprawnień i możliwe ryzyka błędów, funkcje KSeF oraz właściwy obieg informacji w podmiocie podczas procesu wdrożenia KSeF z uwzględnieniem specyfiki jednostki samorządu terytorialnego i jej jednostek organizacyjnych. Kasy rejestrujące a KSeF. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Spis z natury w jednostkach samorządu terytorialnego za 2025 r. w praktyce
Szczegółowe omówienie krok po kroku wszystkich czynności związanych z przygotowaniem, rozpoczęciem, przeprowadzeniem i rozliczeniem inwentaryzacji w drodze spisu z natury. Praktyczne przykłady i rozwiązania. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Specyfika rozliczania podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego, samorządowych jednostkach budżetowych, zakładach budżetowych i instytucjach kultury w ujęciu praktycznym
Ustalenie podstawy i stawki podatku a także momentu powstania obowiązku podatkowego, katalog zwolnień, dokumentowanie czynności i odliczanie podatku VAT a przede wszystkim prawidłowa organizacja czynności związanych z rozliczaniem podatku VAT w JST Praktyczne przykłady i rozwiązania. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Problemowe zagadnienia z gospodarki finansowej instytucji kultury, plan finansowy, rachunkowość instytucji kultury
Właściwe opracowanie polityki rachunkowości, istota dotacji w instytucjach kultury, zasady ujmowania w ewidencji majątku trwałego i obrotowego, środki pieniężne, koszty, przychody i rozliczenia międzyokresowe, fundusze a także wynik finansowy i jego rozliczenie. Właściwe przygotowanie planu finansowego. Najczęstsze problemy w księgowości instytucji kultury. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Inwentaryzacja w jednostkach samorządu terytorialnego za 2025 r. w ujęciu praktycznym
Najczęstsze problemy, szczególne przypadki i praktyczne rozwiązania w zakresie przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek samorządu terytorialnego za 2024 r. Przykłady najczęściej popełnianych błędów a także czynów stanowiących naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Ewidencja wybranych zdarzeń sprawiających problemy w księgowości budżetowej. Polityka rachunkowości, opracowanie planu kont dostosowanego do wymogów sporządzania sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych i sprawozdań finansowych
Właściwe opracowanie polityki rachunkowości oraz planu kont, warunkujące bezbłędne sporządzanie sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych a także wyjaśnienie problemowych zagadnień w rachunkowości budżetowej. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Wykorzystanie, rozliczanie i kontrolowanie dotacji oświatowych w praktyce
Procedury i narzędzia kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oświatowych, rodzaje wydatków możliwych do sfinansowania z tych środków, w tym szczególne zasady wykorzystanie dotacji na kształcenie specjalne i wczesne wspomaganie rozwoju, a także obowiązki w zakresie rozliczania dotacji. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
Majątek trwały w ewidencji księgowej, inwentaryzacji oraz sprawozdawczości finansowej i statystycznej (SG-01, F-03) jednostek samorządu terytorialnego
Najczęstsze problemy, zasady ewidencji, szczególne przypadki i rozwiązania, inwentaryzacja oraz sposób prezentacji w sprawozdaniach finansowych w tym w informacji dodatkowej do bilansu z uwzględnieniem wyłączeń wzajemnych rozliczeń. Sprawozdanie statystyczne SG-01 i F -03 krok po kroku. Praktyczne przykłady i rozwiązania. Omówienie problematyki zgłoszonej przez uczestników.
-
EAP XML Legislator narzędzie do przygotowywania aktów prawnych do publikacji w dziennikach urzędowych
EAP XML Legislator służy do przygotowania i przekazania aktów prawnych do publikacji w dziennikach urzędowych. Niejednokrotnie treść aktów, która jest przygotowana w innych aplikacjach i przeniesiona do tego systemu nie odpowiada układem rzeczywistemu widokowi. W treści znikają akapity a tabele w załącznikach się nie mieszczą. Na tym szkoleniu pokażemy i omówimy najczęściej popełniane błędy. Chcesz tworzyć akty prawne bezpośrednio w tej aplikacji? Pokażemy ją również od tej strony. Na szkoleniu będzie dużo przykładów i rozwiązań zaczerpniętych z Państwa codziennej pracy.

